Mate je napisao/la:Rade je napisao/la:elvis je napisao/la:.....
off za bas sekciju i te esl-e bi bar po meni najbolje bilo uzeti D klasu od par stotina vati i malo para + onaj mini DSP ........onda napraviš sempl od jedno 50 x , recimo udarac u bubanj ili neki drugi instrument koji ima osnovnu frekfenciju tu oko reza ......i onda pustiš sempl da bubanj 50 puta i samo on udara a ti lagano pomeraš parametre sa DSP ......kada dobiješ da ti je povezan gornji esl sa bas sekcijom onda si tu negde vrlo blizu ......toliko blizu da se korekcija radi pomoću mikrofona i merne opreme ne bi bili daleko od toga .
to je procedura preporučena od AR da je može uraditi i rej čarls ...ne vidi ali čuje
Kako misliš "povezan". Šta Rej čuje kad nije "povezan" a šta čuje kad jest ?
Koje parametre "pomeraš" na DSP-u ? Samo rez ili još nešto (fazu/delay, nivo..)
A koja razika od tup tup tup i cijele note koja traje i traje.....
elvis je napisao/la:Rade je napisao/la:
off za bas sekciju i te esl-e bi bar po meni najbolje bilo uzeti D klasu od par stotina vati i malo para + onaj mini DSP ........onda napraviš sempl od jedno 50 x , recimo udarac u bubanj ili neki drugi instrument koji ima osnovnu frekfenciju tu oko reza ......i onda pustiš sempl da bubanj 50 puta i samo on udara a ti lagano pomeraš parametre sa DSP ......kada dobiješ da ti je povezan gornji esl sa bas sekcijom onda si tu negde vrlo blizu ......toliko blizu da se korekcija radi pomoću mikrofona i merne opreme ne bi bili daleko od toga .
to je procedura preporučena od AR da je može uraditi i rej čarls ...ne vidi ali čuje
Tek sam sada kada je Mate komentirao ovaj post vidio ovu preporuku... a ne znam nisam pametan, probao sam dosta toga u kombinaciji sa zbilja iznimno brzim esl panelima. Ovi paneli koje sada testiram su druga generacija, membrana je debljine oko 5u, mylar. Nije neka mudrost dodati elektrostatiku nekakvu klasičnu elektrodinamičku bass sekciju, to se napravi u 10 minuta, no veliki je problem sašiti te dvije potpuno različite topologije. Ja sam probao gotovo sve izuzev transmisije, a upravo je transmisija ono što preporuča Sanders... ali eto nisam jer o TL-u nemam pojma pa postoji nekakav skriveni strah od ulaska u taj projekt. Oni koji nešto o TLu znaju (mislim na iskustvo stečeno izradom) više nisu na forumima, šteta... Probao sam znači kompresiju, bassreflex, open baffle, sub 4-tog reda kef, te na kraju sub 8. reda bosse. Većina koja je bila kod mene čula je upravo ovu kombinaciju sa 8. redom sa 2 bose suba. Koliko god da je nesretna kombinacija i dalje je najmanje loša od sveg drugog što sam probao i to me malo brine jer svoje prve "konačne" esl ne vidim u kombinaciji sa bosse subom. Bilo je tu gimnastike dok nisam odredio pravu attenuaciju u odnosu na esl module, no sve drugo je ostavljeno akustici, tj. dsp-a praktično na subovima nema.
da je TL toliko dobra predpostavljam da bi je koristili i ostali , mislim ne bi propustili šansu da poprave dodatno zvuk svojih komercijalnih kutija . Nije štos u izboru tipa kutija jer se sve svodi na to kako ta kutija ide prema dole .......tj i bas refleks se može namestiti da ide kao kompresiona a i kompresiona da ide kao basrefleks
Znači tek sam prije par dana našao pravu "dozu" suba u odnosu na trenutne esl panele, ali to je samo dio priče. Ajmo prvo gdje je problem kod svih drugih bass topologija izuzev subova 8.reda i TL-a (ovaj drugi nisam probao). Ako odrežeš DSP-om 48dB strminom bass od esl-a, ne možeš se oteti dojmu da postoji rupa u tom djelu, ESL-i zvuče tanko, bez obzira što mjerenja frekventnog odziva govore da esl sasvim dovoljno glasno radi na 200Hz i da rupe nema. Ako se prebaciš na 24 dB, što je i dalje jako strmo, javljaju se preklapanja onoga što bi trebao odraditi sub i onoga što bi trebao odarditi esl i karton menbrane suba se počinje čuti kao neugodan bass midle, zapravo evo te na koloracijama kojih se želiš riješiti u ESL priči i onda kreće beskonačna igra sa grafičkim i dinamičkim EQ u području reza, a igra u pravilu završi gašenjem uređaja i odlaskom na pivu za živce. Problem ostaje ako želiš podići rez na 450Hz, membrana elektrodinamičkog drivera se čuje i osjeti se da je strano tijelo u zvučnoj slici. Bar ja je čujem...
koristiš termine 24 i 48 db a to se predpostavljam odnosi na električne padove , što u velikom broju slučajeva nema veze sa akustičnim .......tebe treba da interesuje samo akustični odziv .
Tu je naravno hrpa kombinacija koje nudi DSP koji imam, ali što ih više koristim udaljavam se od dobrog spoja.. igre bez granica. Jedino kod 8. reda nema te izražene čujne koloracije kartonske mebrane, bez obzira što su ugrađene baš te kartonske membrane čudne nekvalitete.... čudno šta ne?
kod 8. reda pad u zoni reza je vrlo oštar , što znači da vrlo mali deo opsega učestvuje u rezu što dodatno znači da se kod te kombinacije najmanje čuju problemi .......kod 1. reda se čuju svi što je i logično
Kod mene je trnutna situacija:
ESL: rez na 205Hz, strmina 48dB, nema attenuacije, nema ispravljanja tj. peglanja frekventnog odziva na EQ-ima, faza je u normali, delay je 2,5ms, esli idu preko 24000 Hz desno, dalje ne mogu mjeriti jer mic tu prestaje hvatati
Sub: 1xBose AC5 serija III, full range, samo attenuacija -8dB u odnosu na ESL, faza normalna, nema intervencija na EQ, delay na skretnici naravno isključen jer se subove u pravilu čeka![]()
2,5 ms je skoro metar .....čini mi se previše![]()
(Ovo sa fazama treba odrediti decibelmetrom u području reza, tj, u području preklapanja.... ostaviš onako kada decibelmetar mjeri najviše decibela.. jednostavno šta ne. U kombinaciji sa decibelmetrom i Behrigerom to možeš vrlo precizno "ufazirati")
kakav to decibelmetar imaš......zar ne radiš sa ARTA
I tako do daljnjeg ja sam osuđen na vulgaris bose sub... Sanders me gura da odradim TL, ja se ne usuđujem to sam dizajnirati, ne znam ni koji bi driver upotrijebio.., no prije ili kasnije ću morati. Još kada bi mi poslao nacrte eh eh...![]()
Mate pita što je važno u spoju elektrodinamičkog drivera i esla... probati ću poredati po važnosti
- rez (meni je 250 Hz nekakav plafon, znači područje od 200 do 250 Hz ima smisla)
Logično jer se izbegava čuveni telefonski opseg / 350-3500 hz
- strmina reza na subu i manje bitno strmina reza na ESL-u prema subu
strmine bi trebale biti akustično iste , e sad koliko je to elktrično nije bitno ......stim što možda bi trebalo izbeći oštre rezove i tako dozvoliti da prelaz ne bude baš oštar , nego da zona mešanja bude nešto malo veća a samim tim i sam prelazak manje osetljiv
(no hebiga moraš esl membranu osloboditi onoga što ne može odsvirati, zbilja nema smilsa gurati 60 Hz na esl )
- iznimna usklađenost faza
- točan delay na esl-a u odnosu na sub (što zbog sporosti bass drivera u odnsou na ESK, što zbog pozicije suba u prostoru... u gotovo stopostotnom pravilu idealna pozicija suba nije baš na mjestu gdje stoje sami ESL-i...
problem pozicioniranja suba je velik , takozvani problem tri zida , ali zato postoji DSP da sve te probleme ispegla ili da se sub stavi u ćošak ......ili da se ugradi u onaj mali stolčić koji obično stoji ispred fotelje na mestu slušanja .
Za sada tako razmišljam... nadam se da će Nino uskoro krenuti sa svojim projektom hibridnih esl-a, tu ćemo ići malo drugačijim putem do istog cilja... no nikako on da počne![]()
I za kraje ovog posta... nakon nekog vremena eksperimentiranja bi mogao reći da bi recimo pravi put bio...
- Sub do 100Hz - 150Hz
- manji vrlo brzi elektrodinamički driver za područje od 100 Hz do 250Hz ispod esl panela,
- i onda sve ostalo na ESL...
.... al bato vidi nereda, ko će sve to ufazirati, izdilejati, izatenuirati i konačnio sašiti a?
Pa Nino...![]()
mulin je napisao/la:po danu.bit ce tu još megavanja i poliranja
Rade je napisao/la:ali moram priznati da se svetlo na kraju tunela nazire .
boca je napisao/la:Moram priznati da me jaaako zanima kraj ovog projekta.
Posebno zvučni napredak kutija jer imam takve iste kod brata doma.
Ako se ti isplati raskupusat i slozit nanovo i da svura bolje od originala......hmmm
Trenutno korisnika/ca: / i 2 gostiju.