zbotic je napisao/la:Nerće se TS parametri značajno promijeniti ako je samo mijenjan prednji ovjes i ako je to napravljeno kvalitetno pa čak i ako je upotrebljena lagana i kvalitetna guma umjesto "spužve" (neoprena).
Bez obzira na intervenciju na ovjesu siguran sam da se i dalje radi o vrhunskim driverima. Problem je u onom "ako" u tekstu iznad... Ukoliko je gumeni ovjes nešto što se inače koristi za popravak baš ovog drivera onda vjerujem da je posao napravljen kako treba i ne isključujem da su TS ostali približno jednaki. No mjerenje je nužno i to obavezno oba drivera. Osobno sam mijenjao ovjese više puta i jedini par na kojem sam zadržao približno jednake TS su bili Kef B110A, kada sam koristio zamjenske ovjese baš za taj driver naručene iz Nizozemske i bome dobro plaćene. Ostali driveri su završili karijeru na polici kao "ako zatreba za nekakav ovlaš servis"...
Što se tiče proračuna, kada se driveri izmjere te ukoliko su TS parametri ostali u okvirima tehnički prihvatljivih, tj. iz kojih se može dobiti nekakav razuman volumen kutije, to u biti i nije nekakav problem izračunati.
Ukoliko se ne želiš zafrkavati sa svim tim obzirom na tu intervenciju na driveru, provjeri tj. izmjeri samo koja je sad rezonantna frekvencije pa se igraš sa TQWT kutijama, to je zicer ili kvisko koji manje više uvjek radi dobro, tj. u pravilu značajno bolje od očekivanog. Matematika za "složiti" dimenzije TQWT kutije su jednostvana, lako se nađu na netu. U zbilji kada sve složiš još sve to malo dotjeraš, najčešće se smanjuje površina donjeg otvora kutije... tako ima opcija, ništa nije propalo
