pinco je napisao/la:Nebi bilo loše da se razbiju uobićajene floskule... Metalni zvuću metalno i oštro a carbonci toplo i prirodno.
To da bas svi metal film otpornici zvuce
ovako a bas svi karbonski
onako je zapravo jako povrsno gledanje. Nije uopce sporno da ce te dvi grupe otpornika zbog razlicitih materijala od kojih su izradjeni pokazivat i donekle razlicite karakteristike po pitanju naponsko strujne i temperaturne linearnosti, po tolerancijama variranja vridnosti u zavisnosti od opterecenja, po razlicitim vridnostima parazitnih parametara itd ali isto tako stoji da jako veliki uticaj ima i topologija sklopa a i faktor predimenzioniranja ili poddimenzioniranja otpornika. Raspodila pojacanja po stupnjevima nekog ampa i moguci itekako razliciti uvjeti opterecenja koji i zbog nje i zbog ovako ili onako odabranih radnih tocaka vladaju na pojedinim otpornicima isto ima tu itekakav uticaj.
Generalno se mozda moze rec da je kod metal film otpornika broj varijabli za predvidjanje kako ce amp "zvucit" znacajno manji nego kod karbonaca jer metal film imaju puno stabilnije parametre. Ali i to zapravo samo uvitno vazi, kad bi se stavili podosta disipativno predimenzionirani karbonci i provela potribna paznja oko raspodile pojacanja i radnih tocaka u pojedinim stupnjevima (a to nazalost jako malo ki napravi) brzo bi se ustanovilo da su te zvucne razlike zapravo puno manje nego ca se uobicajeno smatra.
Ali kako su nekako po inerciji zapravo sva gitarska pojacala poprilicno slicna i u vecini njih se podosta tipicno tjeraju stupnjevi sa uobicajenom ECC83 da se vec u preamp sekciji penju do amplituda od 100-ak i vise volti (pa budu gotovo stalno u saturaciji di se vise tesko moze govorit o radu u cistoj klasi A) i uz to se najcesce koriste otpornici manjih dozvoljenih disipacija onda ustvari i nije neko cudo da su se uvrizila misljenja o upravo takvim zvucnim razlikama izmedju metal film i karbonskih otpornika.
A ima tu i jako puno subjektivnih faktora koji isto uticu na ocjenu ca "bolje zvuci". Ili onih subjektivno = objektivnih pa je tako taj pojam "toplina zvuka" kod upotribe karbonskih otpornika zapravo poprilicno nedefiniran i subjektivno do njega moze dovest znatno visi nivo suma koji generiraju karbonski otpornici. Iako tokom reprodukcije sam glazbeni materijal maskira taj sum i cini ga recimo necujnim, sam sum je vec maskiral neke detalje koji se pripisuju "reskom karakteru zvuka" kod metal film otpornika.
Ali kako su gitarska pojacala ne samo reproduktori nego donekle i sukreatori zvuka onda je ipak najbpolje da izbor tipa otpornika svatko pravi po vlastitom ukusu. Bas zbog te sukreacije zvuka koju daju gitarska pojacala ne mora ono ca je objektivno i mjerno bolje bit bolje i za ukus gitarista (kojih ima itekako zajebanih po pitanju sluha i osobnih zvucnih afiniteta

). Svi manje vise znamo da u svtu gitaristickih pojacala uopce ni ridak slucaj da vridi pravilo "cim gore to je zapravo bolje" i da su mnoge tehnicki izuzetne konstrukcije pojacala po misljenju gitarista zapravo bezvridne za njihovu upotribu jer sa njima vise nima te "sukreacije" zvuka.
I jebiga, ki je u tom aspektu u pravu? Tocan odgovor na to pitanje jos niki ni dal a mislin da ga niki nikad nece ni dat