ja sam već odavno napravio driver sa ne5532 od Rod Elliotta i stoji mi u ormaru barem7 godina pa za početak kada se ponovo bacim na audio mislim njega vidjeti kako radi.
"Nakon prve čaše vidite stvari onakvim, kakve bi vi htjeli da budu. Nakon druge vidite ih onakvim, kakve nisu. Na kraju ih vidite onakvim, kakve zaista jesu, što je najgora stvar na svijetu."
Pretpojačalo Pass je reklo: "av, av, av!" I sad lagano maše repićem. Montirao sam i ostalih 6 LED-ica, te input selector.
Ovo je trebalo biti full jednostavno, ali ovdje sam potrošio pola dana. Ispostavilo se da mi je u međuvremenu čak 4-5 žičica popucalo na spojevima jer su pretanke/prenategnute/prestare/pre..... Pa dok sam to izdebuggirao. Kako već rekoh da se mučim sa nedostatkkom prrostora, pločica napajanja samog pretpojačala je montirana "na kat". i već je smještena sva elektronika osim pločice drivera za VU:
Istina, malo su mi žice napajanja između PSU i pretpojačala overkill, ali jebat ga. Bit će vizualno bolje na kraju. To je zapravo zvučnički kabel kojeg sam imao i iskoristio sam ga jer je "čist". Eto što ti je A klasa. Pogotovu iz PassLabs radionice. Hard core. Tako da se 2 keramička (smeće) otpornika griju k'o mutavi:
Stavih sondu između njih i očitah temperaturu koja je iznosila:
Ova temperatura je otišla poslije na 125°C, a sve to pri sobnoj, tj. radioničnoj temperaturi od 13°C ito u otvorenoj kutiji. Znalci su odavno rekli, A klasa nije za ljeto. Pa sva sreća da je zima. Za dušebrižnike: keramičko smeće od otpornika će biti zamijenjeno sa metalfilm otporima snage. Ali sve mi se više ostavljaju oni pa nek' se pale. Napomena: kondenzatori su oni koji podnose 105°C. Na kraju sam polijepio i VU metre:
Nakotilo se tu svega. Spojih ga na slušalice i nema bruma. Trebam spojiti na neko kvalitetnije pojačalo i vidjeti šušti li. Trebalo bi biti OK. Osim što ima bump prilikom paljenja ako je selektor okrenut odmah na izlazni relej. I to me sad ždere. Moram nešto opako izmajmunisat. Osjetljivost drivera za Vu je optimalna tako da kazaljkice veselo skaču.Kako izgleda paljenje/gašenje te ponašanje LED-ica sa lijeve strane prednje ploče:
Kako se orub rupe od 35 mm primjeti da nije ravan, a uz to je rupa narasla na 36 mm, dok je VU u najužem dijelu širok tek 33 mm, stavih prstenast dihtung oko vu metara.
Ljepše definitivno izgleda. Uglavio sam u ćošak i driver za VU. Jedva. Do njega dolazim po principu lego kockica.
Ovo je jedina pločica koju sam kupio gotovu. S druge strane:
Žičice su složene na kraju . Razvaljotka kutije je sa svrhom. Da nije sve idealno, tj. da ne proradi sve od prve pobrinula se greška prilikom postavljanja plavog malog izlaznog releja od trećeg kanala. Jednostavno sam zaboravio prerezati vodove univerzalne štampane pločice. Tako da je izlaz uvijek bio aktivan. Riješeno:
Montirana prednja ploča. Jedva sve stalo od silnog ožičenja:
Šta ćeš, kad sadrži 21 LED diodu, 2 selektora (4x3 i 6x2), pot i 2 VU-a.
Poklopac:
Pošto su potenciometar knobovi krenuli pješice iz Kine, put svile, i negdje su u proputovanju kroz Perziju, odlučih privremeno staviti druge, minijaturne:
Još jedan filmić:
Vidi vraga, uspjeh nabaviti i poštene nedostajuće konektore. Stražnjica formirana:
I dofurao na preslušavanje. Onako nedovršenog. Jadnog. Sad slijede impresije kada nešto napravite, a ono radi.... Pa ću to preskočit'.
Svira mraaaaak! Zujanja dok je uključeno nema. Čim je u stand-by, zuji. Tj.ima brum, kao da nema mase. Hmm..... gdje li sam pogriješio? Znam da mi fali par stvari, ali nisam očekivao ovako. Također, primjetan je bump prilikom uključivanja. Od bumpa nisu imuni niti razvikana imena. Primjerice, trenutno svirajuće mi Cyrrus pojačalo. No, brum me malo kopka. Ali znam rješenje.
Ovako izgleda kad padne mrak, i kad se pođe spavat:
4 svijetleće točkice su sazviježđe malog... a ne. Zapravo su to okolne haj-faj komponente.
Prespavao, probudio se, razmislio (u trenucima kontempliranja na WC školjci) i došao do zaključka da bi mu mogao postaviti DC blocker na masi. Dakle, greatz sa otpornikom i kondenzatorom. Postoji bezbroj varijacija na temu ali ja se odlučio na, recimo, ovu varijantu:
Jednostavnoća. No pošto to radim bez pločice, greatz je direktno postavljen na šasiju, to malo nakaradno izgleda, ali funkcionira.
Zlu ne trebalo, roknuh 5W otpornik i 35A greatz. No idalje ostaje problem kad se ugasi. A onda sam našao gdje je greška!!!! Napajanje od 12V nije bilo spojeno na masu!!!!!! Ito kad sam ga spojio na masu na pločici VU drivera, šum je nestao! Ama k'o da ga tko rukom odnese! Naravno da sam pazio da ne napravim ground loop. Pazih princip centralne mase.
To izgleda izvrsno. Dobar ti je DC bloker, maaaali overkill . Već mi je po prilici bilo jasno ča ćeš sa pleksiglasom na početku teme i mogu reći izgleda izvrsno. Ja bi malo smanjio intenzitet onih LEDica jer malo previše me bode u oči čak i ovako na slici ali to je stvar ukusa. Onih 122°C na otpornicima je malo previše i koliko vidim ima kond u blizina pa ne znam kako ali to bi trebalo smanjiti.
Znam da si rekao da si tražio neke širokokutne ledice ja sam kupio neke iz SADa i došo me oko 2$ shipping a niti LEDice nisu bile skupe kasnije ti šibnem koji je to bio trgovac.
"Nakon prve čaše vidite stvari onakvim, kakve bi vi htjeli da budu. Nakon druge vidite ih onakvim, kakve nisu. Na kraju ih vidite onakvim, kakve zaista jesu, što je najgora stvar na svijetu."
danke! Pošto ću uskoro mijenjati tu keramiku za metalfilm, onda ću ih i odmaknuti od elektrolita. Intenzitet LED-ica nije velik, fotoaparat im digne svjetlinu (veća duljina expozicije). Ugodno lagano svijetli --> ukoliko misliš na crvene. Bijelim bi eventualno mogao malo spustiti intenzitet.
Kad si već sve uradija rješi se i toga udarca pri paljenju, jedan 555 i jedan relej na izlaz preampa tako da je mirni kontakt na masi i na izlazu, tako da ga kratko spaja na masu dok 555 ne aktivira relej. Nema dodatnoga prikidanja signala na kontaktima releja.
Ja već 30 god sebi radin mute tako da stavin relej signalni do izlaznih RCA, ako ga nisan pridvidija negdi drugo na pcb, izmen signal i na mirni kontakt na relej, i sa releja na masu. Tako da relej bez napajanja vodi signal na masu, sa 555 napravin kašnjenje ukljućenja, desetak sekundi, i to je to. Napajanje za 555 uradin jednostavno, šta manji kapacitet, samo da radi, tako da praktički trenutno ispadne relej kad nestane AC.
"Nakon prve čaše vidite stvari onakvim, kakve bi vi htjeli da budu. Nakon druge vidite ih onakvim, kakve nisu. Na kraju ih vidite onakvim, kakve zaista jesu, što je najgora stvar na svijetu."