EL 84 monoblock

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la Klokan » 16 svi 2012, 23:19

Na nekoj od stranica naci cete shemu sa prepravljenim vrijednostima koje mi je predlozio harkonen.
http://dl.dropbox.com/u/46861567/Shema.jpg

Ovo je shema po kojoj je spajano.

Kad kazete izvedbena shema mislite na ono sto bi kod PCB bila montazna (mene su tako ucili) a kod p2p da nacrtam one spojne letve?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Real Radios Glow in the Dark!
Avatar
Klokan
 
Postovi: 574
Pridružen/a: 16 vel 2012, 17:38

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la Edison » 16 svi 2012, 23:24

Klokan je napisao/la:Na nekoj od stranica naci cete shemu sa prepravljenim vrijednostima koje mi je predlozio harkonen.
http://dl.dropbox.com/u/46861567/Shema.jpg

Ovo je shema po kojoj je spajano.

Kad kazete izvedbena shema mislite na ono sto bi kod PCB bila montazna (mene su tako ucili) a kod p2p da nacrtam one spojne letve?


Ma ne, obicnu shemu na kojoj su vrijednosti i poneki izmjereni napon. To je dovoljno. izvedbena je stoga sto je vec napravljen, slozen uredjaj, pa se moguce neke vrijednosti razlikuju od onih na originalnoj shemi. Npr. nisi imao pravu vrijednost otpornika ili kondenzatora pa si stavio neke slicne vrijednosti...
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la Klokan » 16 svi 2012, 23:44

Pa mislim da su mi sve vrijednosti kakve trebaju biti...A napone cu izmjeriti sutra.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Real Radios Glow in the Dark!
Avatar
Klokan
 
Postovi: 574
Pridružen/a: 16 vel 2012, 17:38

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la davorin » 17 svi 2012, 08:49

Klokan je napisao/la:Nakon nekog vremena slusanja ampa na ovoj plasticari od zvucnika skuzio sam da visoki i niski tonovi i nisu bas najbolji odnosno zakrci...Neke pjesme odlicno odsvira, ali odlicno, a neke pak sfusari da bi ga obican tranzistor pretekao :(

Danas sam ga spojio na Telefunkenove zvucnike koji moraju biti kvalitetniji od moje plasticare i ista stvar. To me je nagnalo da otvorim haubu i vidim u cemu je problem. Izmjerio sam napone na kondenzatorima u CRCRC spoju i dobio sljedece (ogromne) rezultate.

C1 - 120uF - 348V
C2 - 82uF - 323V
C3 - 82uF - 297V
C3 - 22uF - 150V

Ovo definitivno moram smanjiti ali ne znam gdje i kako.

Mjerio sam i struju primara i sekundara mreznog trafa.

Iprim - 61 mA
Isek - 53 mA

Grijanje je takodjer prejako odnosno za 1V vece. To sam znao i prije TF samo jednostavno nisam imao vremena to ispraviti.
U multisimu sam napravio simulaciju sa sljedecim vrijednostima:
Ugr = 7.3 Vef
Recc88 = 17.5 R
Rel84 = 8.3 R

Spojio sam otpornik od 0.8R u seriju sa paralelom grijaca i dobio napon od 6.3V na grijacu ali to rjesenje mi se cini suludo jer cu trebati otpornik velike snage. Kako se u praksi inace smanjuje taj napon i koji mi je nacin najbolji?


Kako je rekao Wyrus, napravio sam pojacalo ali to je tek na pola puta od gotovog pojacala.


Osim problema sa naponom žarenja (koji si riješio na ispravan način), gotovo sigurno imaš problema zbog lošeg (ili možda samo neodgovarajućeg!) izlaznog transformatora.
Predlažem ti da sam namotaš izlazni transformator na jezgri i tijelu izvađenoj iz nekog neispravnog radio aparata koji je u izlazu imao EL84. Iako je to već namotani izlazni transformator, približno dobar za tvoje eksperimente, njegov kvalitet je daleko ispod onoga koji ti treba.
Dakle, nađi trafo sa jezgrom EI-60x20, odnosno lim sa širinom od 60mm,a debljine paketa od 20mm. Pažljivo rastavi transformator i odmotaj sve namotaje sa njega, pazeći da tijelo kalema ostane čitavo. Od malog komada mekog drveta napravi kvadar veličine 2x2x6 cm, a kroz centar stranice od 2x2cm probuši kroz cijeli kvadar rupu od 8 ili 10mm (postupno: kreni od manjeg svrdla ka većem, a možeš radi točnosti početi sa svrdlom od 4mm bušeči sa suprotnih strana kvadra, tako da rupa bude u sredini sa ulazom i izlazom.
Omotaj ručku akku-bušilice (ili neke električne sa regulatorom brzine pomoću kojeg u startu smanji brzinu na minimum) sa podeblje presavijenom krpom (da se ne ošteti ručka!) i sve zajedno pažljivo stegni u škripac tako da os vrtnje glave bušilice bude horizontalna. Početak lak žice provuci kroz bužir (ili neku elastičnu PVC izolaciju skinutu sa kabla od 1mm2; uzmi dvije različite boje: jednu boju koristi za početke, a drugu boju za krajeve namota!) dužine ~10cm, presavij i zamotaj međusobno u dužini od 5-6cm, namjesti bužir tako da presavijeni krajevi žica ostanu van bužira 2-3cm, pa savij žicu oko bužira tako da spriječiš izvlačenje iz njega. Provuci ovako pripremljen kraj kroz rupu na tijelu kalema koji si pomoću vijka (M8x100 ili M10x100 u ovisnosti koji promjer rupe si izbušio kroz drveni kalup) i navrtke(matice) stegnuo da se ne može slobodno okretati na vijku. Vijak stegni u glavu bušilice, a rub stranice kalema tamo gdje izlazi žica obojaj crvenim (crnim, plavim...) flomasterom. Ta oznaka će ti služiti za brojanje broja zavoja (okretaja)! Pomoću "krep" papirnate trake pričvrsti bužir(sa lak žicom u njemu!) za tijelo kalema i počni sa motanjem tako da jednom rukom upravljaš sa prekidačem/regulatorom bušilice, a drugom držiš lak žicu i brineš se da se kako/tako pravilno namata na tijelo kalema. Jednakim postupkom sa bužirom napravi završetke namota i izvedi ih van kalema.
Napominjem da trebaš sporo namatati zbog toga što MORAŠ BROJATI namotaje (prolazom crvene oznake)!
Namotaj 850 zavoja 0,15 mm CuLak žice, napravi izvod, a preko toga namotaj 3 sloja krep trake širine 30 mm tako da rubovi trake budu zaljepljeni za obe strane kalema (slobodna širina unutar kalema će biti oko 26-27mm, tako da dobro "centrirana" traka mora dirati istovremeno stranice kalema!). To je mjera protiv "propadanja" lak žice uz rub kalema prilikom motanja slijedećih namota! Slijedeći namotaj treba imati 47 zavoja 0,5-0,6 mm CuLak žice, a izvode napravi na suprotnoj strani od izvoda primarnih namotaja. Ponovo namotaj 850 zavoja 0,15 mm CuLak žice (iste koju si koristio za prvi namotaj!) sa izvodima na onoj strani gdje si ih napravio i za prvi namotaj. Na taj sloj ponovo namotaj 47 zavoja 0,5-0,6 mm CuLak žice za drugi dio sekundara, sa izvodima gdje su oni od prvog dijela. Na kraju namotaj završni dio primara od 850 zavoja iste žice kao i na prva dva primarna namotaja.
Preko namotanog kalema namotaj par slojeva plastične izolir-trake radi izolacije i stezanja. Napominjem da se između svih primarnih i sekundarnih namorta namota 3 sloja 30mm-tarske krep trake, i time spriječi dodir žica između primara i sekundara!
Prije spajanja sekcija/namotaja transformatora, pokositri izvode ( tanku primarnu ne treba strugati već se samo premaže pastom za lemljenje, te pokositri tinolom, a sa sekundarnih izvoda treba ostrugati lak uz pomoć skalpera prije kositrenja).
Primar se spaja na slijeeći način: Početak prvog primarnog namota se spaja sa licnastom PVC žicom od 1-1,5mm2 (+napajanja u pojačalu), kraj prvog primarnog namota se spaja sa početkom drugog primarnog namota. Kraj drugog primarnog namota se spaja sa početkom trećeg primarnog namota, a kraj trećeg primarnog namota na PVC licnastu žicu od 1-1,5mm2, različite boje od one prve (ide na anodu EL84). Početak prvog sekundarnog namota se spaja sa PVC licnastom žicom 1,5-2mm2 (ide na masu/-pol zvučnika), kraj prvog sekundarnog namota se spaja sa početkom drugog sekundarnog namota, a kraj drugog sekundarnog namota na PVC licnastu žicu 1,5-2mm2 (drugačije boje od one prve; spaja se na +pol zvučnika!). Sve spojeve izolirati bužirom (može i termo-bužir, ali treba na primarnim spojevima staviti 2, drugi preko prvog nakon stezanja!), a fiksirati uz namotani kalem namatanjem/stezanjem dodatna 2-3 zavoja plastične izolir-trake.
U tijelo namotanog/zalemljenog/izoliranog kalema složimo sve "E" limove sa iste strane, stavimo preko papir debljine 0,1mm (tako se izreže da pokrije krajeve svih "E" limova; dimenzije papira ~60x22mm; ukoliko se nema čime, debljina papira se može odrediti tako da se uzme neki blok za pisanje, izmjeri npr. 5 ili 10mm debljine, izbroji broj listova i dijeljenjem dobije debljina pojedinog lista), a na njega sve "I" limove. Trafo stegnemo na isti način na koji je bio stegnut prije rastavljanja.
Ukoliko se sve napravi kako treba, trafo bi trebao imati dobru karakteristiku između 40HZ i 16kHz pri snazi od 2W, a impedanciji zvučnika od 8 Ohma Primarna impedancija je 5 kOhma, primjerena za tvoju šemu.
Mogu se, naravno, podaci za namatanje dati i iskusnom vikleru i platiti namatanje, ali mislim da iskustvo i uživanje u vlastitom uradku vrijedi puno više.
Umjesto električnih bušilica, mogu se koristiti i ručne bušilice(možda je to i lakše jer se da vrlo lako stegnuti u škripac!), naročito one koje su imale mogućnost 2 stupnja prijenosa (stavi se na onaj manji!).
Zadnja izmjena: davorin; 17 svi 2012, 13:35; ukupno mijenjano 3 put/a.
davorin
 
Postovi: 1011
Pridružen/a: 14 stu 2011, 16:48
Lokacija: Zadar

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la pamook » 17 svi 2012, 13:07

:hail:

how to, i to opširni :hail:
....nemoj Sirogojno, ja ću....
Avatar
pamook
 
Postovi: 1007
Pridružen/a: 19 kol 2011, 20:39
Lokacija: Vinkovci, predgrađe periferije, Utopija

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la harkonen » 17 svi 2012, 13:55

Vidi, Ilimzn, pobogu što uradi od čoveka! A tako je lijepo pisao jezgrovite postove.
Da, ne i šlus. A vidi sad? Pola strane....Previše ste se vi družili na TF-u! :lol:
:ugeek:
I'm too old for this s...
Avatar
harkonen
 
Postovi: 2195
Pridružen/a: 04 svi 2011, 14:27
Lokacija: Bjelovar

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la membrana » 17 svi 2012, 14:56

Ako mu je prevelik napon, neka stavi odmah poslije greca jedan RC, tj. prije 120uF.
Kroz 470 oma u filtru ide 53.2mA znači stavi ispred 120uF još R=470 oma i C=47uF. A tada pak možeš zamijenit ovaj od 120uF za 47uF.

p.s.: postoji tema o ispravljačkoj lampi koju sam ja postavio, a ti bi to mogao isprobati pošto imaš viška napona!
membrana
 
Postovi: 41
Pridružen/a: 20 stu 2011, 17:54

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la solajaaudio » 17 svi 2012, 20:04

Ako mogu i ja da malo pomognem Klokanu jer ja imam slican SE pojacavac sa EL84(SEDRA TWO) u triodnom spoju snage 1.5W i radnog otpora transformatora 3.5K.U prilogu su podaci za transformator i izgled unutar pojacavaca.Nemam nikakav problem sa brumom.
Privitak/ci
DSC05729cr.jpg
DSC05729cr.jpg (79.65 KiB) Pogledano 4626 put/a.
IZLAZNI TRANSFORMATOR.pdf
(10.78 KiB) Preuzeto 386 put/a.
solajaaudio
 
Postovi: 11
Pridružen/a: 14 svi 2012, 11:29
Lokacija: Beograd

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la davorin » 17 svi 2012, 20:18

Trafo od Ra=3,5kOhma bu mu svakako odgovarao uz niži napon napajanja (Ua=250-270V), ali uz napon od ~300V mu više odgovara viša impedancija. Preporučio bih malo eksperimentiranja sa katodnim otpornikom, jer mi se vrijednost od 220 Ohma čini premalom uz ovako visok napon napajanja.
davorin
 
Postovi: 1011
Pridružen/a: 14 stu 2011, 16:48
Lokacija: Zadar

Re: EL 84 monoblock

PostPostao/la harkonen » 17 svi 2012, 20:28

Pa i ne, na cca 260V/40mA kod El84 , ovo mu je ok katodni otpor.
A koliko se sjećam taj izlazni trafo na ampu sa TF je radio Wyrus, dakle, za
vjerovati je da je trafo ok nego će prije biti malo viši napon sekundara mrežnog trafoa,
ništa što jedan debeli otpornik ne rješi....

:ugeek:
Zadnja izmjena: harkonen; 17 svi 2012, 20:33; ukupno mijenjano 1 put/a.
I'm too old for this s...
Avatar
harkonen
 
Postovi: 2195
Pridružen/a: 04 svi 2011, 14:27
Lokacija: Bjelovar

PrethodnaSljedeća

Natrag na Cijevna tehnika

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 4 gostiju.