Tube Line stage

Re: Tube Line stage

PostPostao/la Eko Eko » 18 vel 2012, 20:41

Hvala obojici. Da, mislio sam na razdiobu. Autor datasheeta navodi da im godi od 5,7 - 7 V, pa mi je nešto lakše. Nadam se da prije pisanja nije potegao previše vodke. Imam još problem sa tih 12,6. Trafo ima 13,5 V na sekundaru i preko 20 VA, a napon mi iza 7812 ( obdarenih sa 2 X 1N 4007 prema masi ) padne na 10 kad priključim lampe, a koliko vidim dosta im je 1,5 A ?
Doduše to je u sferi kremenih problema pa ću to već nekako riješiti.
Eko Eko
 
Postovi: 85
Pridružen/a: 07 svi 2011, 13:04

Re: Tube Line stage

PostPostao/la harkonen » 18 vel 2012, 21:03

Fali ti mišja dlaka na sekundaru da regulator radi kak treba. Ovako ako nećeš podići taj napon na trafou,
onda izbaci regulator i otporom (RC članom) prilagodi napon za grijanje, 10V je puno premalo...
:ugeek:
I'm too old for this s...
Avatar
harkonen
 
Postovi: 2195
Pridružen/a: 04 svi 2011, 14:27
Lokacija: Bjelovar

Re: Tube Line stage

PostPostao/la Edison » 18 vel 2012, 22:02

Eko Eko, izgleda da ti je slab transformator za taj zadatak. Kazes da je preko 20VA, a ti bi iz njega htio vuci 19VA. Trebao bi transformator biti od bar 35VA. Probaj prvo izbaciti one dvije diode iz srednje nozice regulatora (premosti ih). Ako proradi, imat ces na izlazu 12V i to ce biti dovoljno. Nadam se da ti je 7812 na dobrom hladnjaku.

Ako tako ne dobijes tih 12V, probaj AC grijanje. Tih 13,5V na sekundaru ce vjerojatno pasti na 12,6V +/-0,5V kad se optereti, a to ce zadovoljiti tolerancije grijanja. Zice grijanja dobro upredi i drzi dalje od signalnih vodova. Nece to s AC grijanjem raditi nista losije od DC grijanja, ako se dobro napravi... I AC i DC grijanje treba "podici" na oko 60V.
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: Tube Line stage

PostPostao/la Eko Eko » 19 vel 2012, 09:47

Umjesto da nedjeljom ujutro odem na misu, prihvatio sam se lemilice. Izbacio sam regulator 7812, na njegovo mjesto dodao još jedan elektrolit i dobio idealan napon.

slika

Uploaded with ImageShack.us

ali avaj, kukulele nepravedno raspoređen :(

slika

Uploaded with ImageShack.us

slika

Uploaded with ImageShack.us

Razlika je veća no što mi se jučer učinilo. Iako oba lampiona dobivaju granične vrijednosti, volio bih im pružiti iste uvjete za rast i razvoj.
Postoji li kakav trik da te napone izjednačim ili mi je bolje naručiti još par cijevi pa ih uparivati ?
Eko Eko
 
Postovi: 85
Pridružen/a: 07 svi 2011, 13:04

Re: Tube Line stage

PostPostao/la sonny » 19 vel 2012, 10:08

To su 6N6P ?
Čudi me što je tolika razlika napona na grijačima...
Koliko dugo je bilo uključeno grijanje ?
A nekad je ovdje bilo dobro.......... Šteta.......
sonny
 
Postovi: 1203
Pridružen/a: 20 kol 2011, 18:36

Re: Tube Line stage

PostPostao/la Eko Eko » 19 vel 2012, 10:52

10-ak minuta i ustalilo se na tim vrijednostima. Idem sad popit još jednu kavu pa izračunat koliki bi otpornik trebao spojiti paralelno lampi koja dobija veći napon da se izjednače. Struja je 0,725 A.
Eko Eko
 
Postovi: 85
Pridružen/a: 07 svi 2011, 13:04

Re: Tube Line stage

PostPostao/la sonny » 19 vel 2012, 11:10

Baš čudno... Kod mene su naponi na grijačima unutar +0,1V
A nije da su cijevke selektirane....
Nisu uopće :D
A nekad je ovdje bilo dobro.......... Šteta.......
sonny
 
Postovi: 1203
Pridružen/a: 20 kol 2011, 18:36

Re: Tube Line stage

PostPostao/la tubeman » 19 vel 2012, 11:27

To se zove "ruski problem" ;)
Puno se pričalo o neujednačenim karakteristikama, pa to vrijedi i za grijače.
Lijepo u karakteristikama piše 900mA+- 50. Kada se to stavi u digitron, dobiješ to što si i dobio - pogotovo ako jedna vuče 850, a druga 950 mA.
No, generalni je problem trafo koji je preslab.
Sada je napon "idealan" jer je trenutno mrežni napon takav kakav je.
Kako će se on mijenjati, tako će i sve ovo mijenjati karakteristike.
Osnovna funkcija stabilizatora je da osigura željeni nivo i struju napajanja za neku svrhu.
U ovom slučaju radi se o finom, stabilnom i čistom naponu za žarenje.
Zato predlažem da se promijeni trafo i podignue napon na kakvih 14-15V UPH, staviti predloženi elko, i dobar stabilizator.
Običan LM317 tu gubi bitku. Pogotovo ovakav koji se može nabaviti u standardnim elektroničkim dučanima.
Puno bolja i sigurnija varijanta je "čupanje" iz kakvog starog uređaja. Tu smo sigurni da će radit (naravno, ako je ispravan ;) ).
Ne smije se zaboraviti da tu nema "prosječne struje" koja bi se mijenjala i davala priliku stabilizatoru da odahne.
Treba računati na surovih 1000 mA, što u DIY praksi znači da treba osigurati duplo više.
12 V će pri tome biti idealno.
Mogu se nabaviti 7812 za 3A, pa čak i 317 s poduplanom strujom ili verzija za 5A (LM138/338).
Ona u plastičnom TO220 kučištu je vrlo jeftina.
S njom bez problema grijem 6c33 koja je poprilično jogunasta i zahtjevna u tom pogledu.
Tu se ne isplati štediti 3 ili 5 kuna.
Prelazak na "prirodnih 6V će možda biti najbolje rješenje, ali i tih 12 se može srediti. Više od 12V ne treba.
Cijev će puno dulje trajati bez ikakve degradacije karakteristika.
U svakom slučaju, ako se grijači vežu serijski, treba voditi računa da se što bolje upare.

Mali podsjetnik:
Zašto su grijanja cijevi predviđena za neki napon +/- otprilike 10 %. ?
Sve je krenulo od toga da su se za grijanje koristile baterije.
Zato baterijske cijevi imaju grijanje na 1,4 ili 2,8 V.
Zašto baš te vrijednosti ?
zato jer je jedan članak baterije (kada je bio svjež), imao napon od 1,5V
Relativno brzo je taj napon pao na 1,4 i tu se održavao duže vremena. Slično je s cijevima koje se griju na 6,3 ili 12,6 V
Pun akumulator od 12V ima 13,8V, a trenutak lipsanja je kad padne ispod 11 V.
Isto je i s onima od 6V.

Ne smije se zaboraviti da su neke značajne specifikacije (poput napona grijanja) ipak bile rezervirane za potrebe vojske, gdje je sve bilo podređeno mobilnosti.
Cijevi su se grijale direktno s akumulatora, a visoki napon su davali razno razni vibratori i pretvarači :

slika

Danas je to smiješno, ali specifikacije su ostale.
Tako je npr. USA avijacija imala među ostalima, standardni napon od 28 V, Kopnena je bila na 6, 12, 24 i sl.
Za avijaciju su se, tamo gdje drugačije nije išlo, ipak proizvodile cijevi s prilagođenim grijanjem (najčešće sa sufixom D)
Puno su se vodile rasprave oko toga što će se dogoditi ako se cijevi griju s manjim ili većim naponom.
Sigurno je samo da će kod većeg kraće trajati, a smanjeni će im osigurati čak višestruko dulje trajanje.
Ostale karakteristike će ostati netaknute.
To se može potkrijepiti s puno ozbiljnih referenci.
U krajnjoj liniji, kada cijevima grijanim s nižim naponom padne emisija, s dizanjem napona će sigurno opet dignuti glavu ;)

Američka graditeljska škola voli izlazne cijevi stavljati u što "jače" režime (pa i povećati grijanje) jer se smatra da setime dobije bolji zvuk, ali to može biti tek stvar diskusije.

Sorry, na davežu, ali možda nekome malo pomogne.
Avatar
tubeman
 
Postovi: 398
Pridružen/a: 05 svi 2011, 17:14
Lokacija: Varaždin

Re: Tube Line stage

PostPostao/la Eko Eko » 19 vel 2012, 11:37

Sa 60-ak Ohma paralelno grijaču s većim naponom se oba izjednače, ali na 5,9 V :( Trafo mi je stvarno na knap, pa ću za ovaj prototip nabaviti par s identičnim otporom grijača, a u buduće, u drugim projektima ću ih spajati paralelno na 6,3.

edit: Hvala tubemane
Eko Eko
 
Postovi: 85
Pridružen/a: 07 svi 2011, 13:04

Re: Tube Line stage

PostPostao/la sstrsat » 19 vel 2012, 11:49

Eko Eko je napisao/la:Razlika je veća no što mi se jučer učinilo. Iako oba lampiona dobivaju granične vrijednosti, volio bih im pružiti iste uvjete za rast i razvoj.
Postoji li kakav trik da te napone izjednačim ili mi je bolje naručiti još par cijevi pa ih uparivati ?



Uparivat (ruske :lol: ) cijevi po struji grijanja ti nima nekog velog smisla jer ki zna koliko bis ih tribal imat da dobijes dvi iste. Puno ti je jednostavnije stavit otpornik u paralelu sa grijacem one na kojoj sad imas veci pad napona. Mozes taj otpornik i eksperimentalno odredit, recimo krenut sa 200 oma pa spustat dok ne dobijes otprilike jednaki pad napona na svakom grijacu a ako izmjeris struju grijanja koju imas sada na tih 12,6V, lako se moze i izracunat tocna vridnost.
Neka te ne uplasi ona tipicna prva pomisao da bi to tribal bit neki snagator od otpornika, ne bi. Tu je najcesce sasvim dovoljan otponik od 1W a jedino ako bas jedna cijev vuce najvecu a druga najmanju mogucu struju ce mozda tribat 2W otpornik. Znaci nista ni veliko ni jakozagrijavajuce.
Naravno, kod retubinga ce opet tribat odredit vridnost otpornika ali njegovo koristenje ti je zasad najjednostavnija, najbrza i najjeftinija opcija jer neces tribat minjat ni trafo ni ic uparivat cijevi po struji grijanja.
Virujen da si i sam u stanju iz izmjerene struje odredit vridnost tog otpornika ali ako zapnes, samo napisi kolika je struja.
Krepat ma ne molat
Avatar
sstrsat
 
Postovi: 1745
Pridružen/a: 04 svi 2011, 18:21
Lokacija: Rijeka

PrethodnaSljedeća

Natrag na Cijevna tehnika

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

cron