harkonen je napisao/la:Stari Nikola je ovo o cijenama lampi rekao u knjizi u jednom drugom kontekstu, priča je ako se sjećam
dobro bila o tome kako ljudi vole pikati lampe raznih proizvođača i godišta, uspoređivati i biti sami sebi
"veći" od onih koji su konstruirali i napravili uređaj...... i onda se malo po malo došlo do toga da postoji
korelacija između cilja za što nižom tolerancijom određene karakteristike u proizvodnji neke serije lampi i cijene
te serije na tržištu.
Dakle, recimo ovako - sa skupljima se češće očekuju da i dobro "sviraju". I tako to prolazi u komercijali,
ili u "priči" koja prati takve uređaje da bi poboljšali prodaju
Ma u ciloj toj prici o lampama nekih proizvodjaca koje sviraju "bolje" ima jako puno mitova, ajde ne bas mozda toliko ka o kabelima koji
"sviraju bolje i prave 30% razlike
u zvuku" ali ni tu ih ne fali.
A stvar je zapravo puno jednostavnija. Iako se stvarno uoce neke razlike kad se stave lampe nekog drugog proizvodjaca, one nisu ni izblizu takve kakvima bi ih neki tili prikazat. Postoje, naravno, a uzrok im je u tolerancijama medju lampama pojedinih proizvodjaca. Jasno, nisu svi imali bas iste proizvodne procese, bas iste materijale itd tako da su neka manja ili veca odstupanja u karakteristikama neminovna. A ta odstupanja dovode do toga da ce se za lampe razlicitih proizvodjaca radne tocke malo drukcije postavit i tu ce se javit odredjene zvucne razlike. Koliko su te razlike velike, ovisi o konkretnom slucaju.
E sad, oce li neka skupa NOS lampa u konkretnoj aplikaciji zvucat "bolje" ili "losije" od neke istoimene kineske jeftinjace je jako veliko pitanje. Ono ca je sigurno je to da ce u odredjenoj (ne prevelikoj) mjeri zvucat malo drukcije ali da li je to drukcije zapravo "bolje" ili 'Losije" je jako veliko pitanje. Naravno da je za onoga koji je dal npr 300 eura za jednu NOS lampu ona vec samim time apriori "zvucno bolje" od kineske jeftinjace i takav zapravo tesko moze uopce podnit diskusiju o tome
A kad vidin po netu kakve sve radne tocke neki izabiru....... ca ako je netko slucajno bas pogodil radnu tocku koja ce bit mrvicu pogodnija za kinesku jeftinjacu nego za skupu NOS lampu?
Ma, vjecna prica o tome da je skupo i "od imena" apriori bolje. A kolika je snaga imena pojedinog branda jako lipo ilustrira ovi primjer koga san osobno dozivil. Svojevremeno mi je jedan poznanik (inace audiofil?) rekal da mi DAC ne svira bas najbolje i da je to zato ca su u njemu Ei Nis ECC88 i da on to odma cuje. E pa meni je lipo proradija dispet i odlucil san se malo nasalit sa njime. Kroz par dana san ga pozval da dojde sad cut jer san nabavil Amperex ECC88. I stvarno san ih bil stavil u DAC a uzel san ih iz starog cijevnog Tektronix osciloskopa i pazil da stavim bas one koje su bile najpotrosenije, znaci otpisane.
I naravno, kako je bilo i ocekivano, taj poznanik je bil odusevljen zvukom DAC-a i onako malo sa visoka mi je rekal: "Vidis da sam te dobro savjetoval" Na stranu to ca DAC sa tim skroz potrosenim Amperexicama ni zvucal nikako i ca se puno toga u zvuku izgubilo, za tog covika je on sad zvucal fantasticno. Jasno, vidil je da Amperexice stoje u DAC-u.

Audiofil???? Nisan mu tel nista objasnjavat, neka viruje u ca god oce. Naravno, cim je otisal otisle su i potrosene Amperexice
Naravno, stvari nisu bas skroz crno bijele i za neke aplikacije stvarno triba ic na skuplje lampe i pazit od kojeg su proizvodjaca. Iz jednostavnog razloga ca je kod takvih lampi obicno puno veca konzistentnost karakteristika u duzem vremenskom periodu. Npr u phono stupnjevima, tu slabo vride sva ostale karakteristike lampe ako je ona npr vec nakon parsto sati rada pocela sumit ka vodopad i tu ce skupe NOS lampe najcesce bit u prednosti.