Čisto teorijsko objašnjenje, da bi mogao sam da kombinuješ za bilo koji slučaj.
Ako je izvor emitovanja tačka, koja je smeštena na veliku tablu, ona emituje u tzv. polu-prostor, ispred sebe, a prostiranje zvuka je polu-sferno. Ništa od emitovanja ne može da "pobegne" sa strane i iza te table. Ako je sada ta ista tačka u slobodnom prostoru i emituje sa istim signalom, zvuk će se prostirati u svim pravcima, sferno, i intenzitet je 6 dB manji.
Tako nastaje i baffle-step efekat, s tim da je u praksi pad eff. u odzivu oko 4 dB+/-0,5. Vezan je za širinu prednje ploča. Preko frekvencije čija je talasna dužina vezana za širinu prednje ploče će intenzitet emitovanja biti veći nego na nižim frekvencijama na kojima će zvuk "obilaziti" oko kutije pa ćemo imati nižu efikasnost. Zato je za prostiranje bolji oblik kutije sfera, ili zakrivljene bočne stranice. Drugi razlog kod niskotonskog područja je smanjivanje stojećih talasa unutar kutije kao i bolje učvršćivanje i manje rezonanci stranica kutije.
Kod visokotonca, ako mu je centar jednako udaljen od svih ivica prednje table, na jednoj frekvenciji će kretati pad odziva.
Npr. ako visokotonac kome je predna maska okrugla prečnika 104 mm smestimo na toliku tablu, tako da je ivica svuda na 52 mm od centra, onda će pad odziva biti od frekv. 344 m/s:0,052 m = 6615 Hz i naniže. (344 m/s - brzina zvuka)
Ako imamo tablu na kojoj je smešten visokotonac sa nejednako udaljenim ivicama od centra emitovanja, pad će biti blaži i ravnomernije raspoređen. Najbolje je da sami izračunamo gde i koliki pad bi nam odgovarao, zbog rezne frekvencije, i to onda ukomponujemo u dizajn prednje ploče.
Veće stranice kutije (bass) treba opako dobro izšpartati sa letvama, posaditi upornice između stranica, i drugi načini učvrćivanja. (B&W ima sistem Matrix -->
http://www.bowers-wilkins.com/Images/SeriesFeature/xlarge/History--1986--Matrix.jpgJedan efekat je ravnomernije raspoređivanje energije koja je velika na niskim frekvencijama, a onda stranice delom upiju tu energiju. Druga stvar je da se rezonantne frekvecnije stranica prebacuju u područje viših frekvencija tj. umesto 150-300 Hz što je teško umiriti, u područje 600-900 Hz, i lakše je "pokupiti" dampingom, deo se pretvori u toplotu u stranicama kutije, sa ostatkom moramo da živimo.
P.S. Ima i programčić jednog lika sa diyaudio.com koji se zove Edge...