Mate je napisao/la:Rade je napisao/la:ušao si na klizav teren reprodukcije muzike
......lako je bilo praviti gitare i pojačala , te ovaj zvučnjak te onaj , te ovo pojačalo te ono ....sada ima samo jedno pojačalo za sve instrumente i jedan zvučnjak za isto to
Dobra ti je teorija.
Ali meni se čini da je do sada stvarnost pokazala da za svako uho ima jedno pojačalo i jedan zvučnik....
Koliko ono uha na svitu ima?
Rade uz moje poštovanje prema tvom liku i djelu, zamjeram ti na izjavi kako Visaton zarađuje pare. Ja to mogu nagađati i to da sudeći po Elektrokemu,
najviše zvučnika prodaje za autobuse i vagone, možda za hotele, bolnice i slično, uglavnom tamo di se isti ne vide. A ovo što prodaju DIYerima, više mi liči kao na njihov doprinos naciji za podizanje tehničke kulture. Po meni imaju jednu ujednačenu proizvodnu liniju solidne kvalitete i nekoliko bisera među njima naravno malo poveće cijene.
Inače , najlepši kompliment koji sam IKAD dobio za svoje radove je bio od jednog mog poznanika / inače građevinac sa svojom firmom i radnicima / ...doslovno je mrtav ladan rekao .......ja sam išao svuda , i bio sam svuda , ali ovako nešto dobro nikad nisam čuo , a stvarno sam bio i u hotelima sa 5 zvezdica a o barovima da ne pričam ........to je što se tiče mog hobija , a što se tiče profesionalg dela zadnji biser mu je bio .....majstore dolazi hitno ovde sve će nas poubijati struja / iz trećeg puta sam našao spoj stare i nove instalacije
.
Nemam ja ništa ptotiv Visatona ....isti slučaj je i sa CIARE koji imaju veliku ponudu za dijere ali vrlo malo kvalitetnog , a nije da neznaju , nego te kvalitetne drugima prodaju .....možda i po njihovim specifikacijama .....ali to ne opravdava činjenicu da ne nude i nama te kvalitetne zvučnike ...možda ne taj , ali tu koncepciju ......o tome sam pisao .
Kako će neka firma koja proizvodi zvučne kutije prodati svoj proizvod ako neko može od istih da sklopi za manje pare ...tu je problem .
Dynaudio je prvi krenuo sa tim jer od svih vrhunskih kutija koje su drugi radili , sve su imali makar jedan njihov zvučnik .
Što se tiče samog Visatona , recimo WLM la scala koja po svim izvorima ima njihove zvučnike , ali kad tražiš po katalogu vidiš da nema toga zvučnika ......dakle oni umeju da urade dobar zvučnik ali nije na prodaju .......ako su ga već uradili za WLM i videli koja su poboljšanja moguća , zašto ga ne puste u prodaju .
Meni je njihov distributer obećao jedan par visokotonaca koje sam ja želeo uporediti sa Visatonovim .....najsličnijim ......prvo je bilo da ih mogu dobiti a posle od toga nije bilo ništa ...nedaju ih .
Što se mene tiče , ako voliš to prangijanje od rock-a ......stavi neki dobar mid bas od makar 20 cm iz te branše i neku kratku hornu sa drajverom . ......i postavi parametre ili makar modele za koje se mogu naći parametri da vidim šta se može napraviti .
PS imam neki drajver sa hornom koji sam platio 10 evra
...e kad sam ga snimio to je bila tragedija veća od grčke , pad oma posle 10 khz .....ali ja se nisam dao zbuniti , rezao sam ga na 40 khz ....neki kondezator u nanoFaradima i neka mala bobina sa kojim sam ispeglao odziv .....okačio sam neki bedni bas u kompresiji , prvi koji mi je bio pod rukom i malo slušao i bio po malo iznenađen ali ne i uvređen .....zatim je došao komšija na rakijicu , inače muzičar u lokalnom pleh-orkestru i izjavio da mu se zvuk mnogo mnogo sviđa ...dakle uz malo sreće takva koncepcija može da funkcioniše ......i nije da se sluša sinfonijski orkestar ......
PPS kada recenzori po raznim revijama misle ali ne smeju da napišu da neke kutije nisu dobre , oni jednostavno napišu da su dobre za rock
......opet neke su dobre za kamernu muziku , ono kvartet ili kvintet ili recimo neki duo , gitara i vocal .......e takve kutije ja mogu da napravim za jedan dan
...da krenem od ujutru i uz snimanje i simulacije sve do lepljenja panela i furniranja i naveče puštanja u pogon