Bilo je zgodno usporediti ta dva phono pretpojacala, jer su oba radjena prema istoj shemi, onoj Roda Elliotta. Moj phono ima sve uparene komponente u oba kanala, otpornike i kondenzatore u krugu RIAA korekcije mjerene R-L-C metrom. Na izbor i uparivanje kondenzatora mi otislo pola dana, no sad imam zapisane vrijednosti na hrpici sto je ostala. Dijelovi ugradjeni u pretpojacalo su kvalitetni, osim chinceva. To je kinesko smece, ali doslovno. Nisam imao bolje cincheve, no nabavit cu ih i promijeniti, jer mislim da su dosta bitni kad se radi s malim signalima. Radio sam na busenoj plocici, a slozio sam po svome, nisam se drzao Elliottovog rasporeda, kao sto je pokusao Khadgar. Cijelo pretpojacalo je u kutiji od lijevanog aluminija, a napaja se s dvije baterije od 9V. To je trenutno rjesenje, a uskoro cu mu napraviti i napajanje iz para zapecacenih olovnih akumulatora od 12V/1.200mAh. Namjera mi je napraviti i mrezno napajanje s "tihim" regulatorom u slicnoj metalnoj kutijici.
Kad je pretpojacalo bilo gotovo, prvo sam premjerio napone i pogledao kakva je situacija na izlazu. Nakon toga sam slozio inverzni RIAA sklop i spojio ga izmedju signal generatora i pretpojacala. Na taj nacin iz signal generatora mogu pustiti dosta visi napon, i na izlazu iz pretpojacala ocitavam otprilike istu vrijednost na svim frekvencijama. Djelovanje inverznog RIAA sklopa i pretpojacala s RIAA korekcijom se ponistavaju pa je puno lajkse mjeriti frekventnu karakteristiku. Izbjegne se rad s niskim naponima iz signal generatora, i kasnije prerecunavanje voltaze u decibele. U svakom slucaju, pretpojacalo je vrlo linearno izmedju 50Hz i 20kHz. Odstupanja nigdje nisu veca od 0,5dB. Nakon 20kHz krivulja pocne lagano padati. Od oko 60Hz krivulja se lagano dize prema 20Hz, i tu odstupa u prosjeku oko 1dB u plusu.
Tek nakon svih ovih mjerenja, pretpojacalo sam spojio na gramofon. Iznenadio me dobar zvuk za tako jednostavan sklop. Shum je vrlo nizak za gramofonsko pretpojacalo, bruma i ostalih nepodopstina nema. Jumperima mogu birati tri vrijednosti otpora na ulazu, kao i dvije vrijednosti kapaciteta (i kombinacije kad spajam kondenzatore i otpornike paralelno s vise jumpera). No pokazalo se da je 47k dobar ulazni otpor, a da dodatnog kapaciteta ne treba, bar za moju zvucnicu. Stavljene su i dvije LE diode za indikaciju plus i minus napajanja. Posto je trenutno napajanje baterijsko, ti LED-ovi trose samo 0,3mA, jedva svjetle, i funkcija im je da ne zaboravim odspojiti baterije kad se sklop ne koristi.
Mogu reci da se ovo Elliottovo phono pretpojacalo, ako se dobro napravi, nema cega sramiti. Svira bolje od raznih Pro-Ject boxova. Moje cijevno phono pretpojacalo svira bolje od ovoga, no veliko je i tesko kao normalana komponenta, ima malo vise shuma i trosi dosta vise struje.
Pri usporedbi u DIY sobi u Sheratonu, odmah se primjetilo da moje pretpojacalo svira gladje, mirnije, ugodnije, s vise detalja, manje "vristi" u odnosu na Khadgarovo. Svi koji su bili dok smo mijenjali, culi su razliku. Ne bih rekao da je kod Khadgara problem s visokima. Zvuk njegovog pretpojacala u odnosu na moje je hrapaviji, nervozniji, "vristaviji". Vecina toga dodje do izrazaja u visokima pa je on to tako protumacio. Inace, jako je tesko opisivati zvuk rijecima...
Mogu samo reci da je jedno vrijeme u "nasoj" sobi bio jako dobar zvuk. Khadgar je na gramofon stavio plocu Net King Colea, pretpojacalo moje, napajano s dvije baterije d 5 kn, pojacalo Deanova Bajadera, a zvucnici Zmajzove transmisije s sirokopojasnim driverom od 48 kn, bez ikakve skretnice. Ljudi su sjedili i slusali, 10 minuta nisu ustajali, sto je za sajamske prilike oho-ho, a na izlasku su pohvalili zvuk.
