drago67 je napisao/la:....
nekad je to bio hit ...tko bi znao zašto..
...
Pretpostavljam radi tog quadrofonskog atributa.
Kvadrofonija je u jednom trenutku postala hit s prijetnjom da ubije stereo, a akai je bila cijenjena japanska marka. Kvadro ideja se nije dugo održala. Vjerujem radi nedovoljne definiranosti što se u stvari htjelo postignuti , a ni toliko se nije postiglo. Onda problemi snimanja materijala za kvadro reprodukciju (također cijena istog) je odvraćala glazbenike od takvih projekata, (isti stav su glazbenici prethodno imali i prema stereu jer je produkcija bila skuplja nego mono, a ionako se glazba konzumirala mahom preko radio prijemnika ili loših gramofona pa stereo u mass konzumaciji nije bio toliko bitan.
Najveći problem industrije je bio u traženju načina kako 4 diskretna kanala upakovati u dotadašnje dvokanalne nosače zvuka (vinil, compact cassete). Pri čemu se posezalo za različitim načinima kodiranja dva kanala u jedan i dekodiranja jednog kanala u dva tj dva u četiri. pri reprodukciji. Ti koderi dekoderi su bili problem ali i sami medij. Jedini pravi način diskretnog zapisa 4 kanala je bio moguć na reel-to-reel vrpci.
Tako su marketinški genijalci vrlo brzo prihvatili igru prodavajući "Quadro" uređaje koji su u najboljem slučaju radili delay istih stero signala puštanih kroz stražnje zvučnike. Naravno, najmanje 4x skuplje nego stereo.
Dakle cijena snimanja, cijena opreme za reprodukciju za krajnje korisnike sve to kroz konačni efekt su vjerojatno razlozi zašto se odustalo od cijele priče.
Već je i stereo dovoljno velika varka i iluzija.
Digitalija je to izmjenila jer se moglo puno lakše manipulirati kodriranjem i dekodiranjem - današnji nasljednik kvadrofonije - suround u raznim kombinacijama kanala.
Uostalom evo kratkog sižea:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quadraphonic_sound