Mate je napisao/la:Stvar radi.
Prvi put da sam upotrijebio ARTU i onda sam shvatio da će mi za nju trebati i mikrofonsko pretpojačalo. ARTA preferira linijske ulaze na zvučnim karticama, što znači da treba mikrofonski signal podignuti na razinu linijskog. Iako se neke stvari mogu obaviti i direknto na mikrofonski ulaz.
Sve to treba iskalibrirati, barem donekle kako se mogu raditi usporedbe, što je nama amaterima i dovoljno. Naime ne vršimo mjerenja koja treba istaknuti na natpisnim pločicama proizvoda koji ide u prodaju, pa u tom smislu ne mora mjerni sklop biti baždaren "mjernom vagom".
I naravno, treba dobro proučiti ARTU i smisao koji se u njoj krije.
Koliko sam do sada shvatio, u ARTi se puno toga odvija računski pa na osnovu jednog mjerenja, ARTA izračunava čitav niz drugih parametara.
Ne bi bilo loše da se neki dobrovoljac u ovoj temi nadoveže praktičnim iskustvima mjerenjem ARTOM.
Dok ja skužim i budem siguran u ono što radim, rado ću to prenijeti ali do tada.... hm
Trenutno Pinčo i Boban nešto petljaju oko toga i razvijaju novu štampu na bazi onoga što sam ja radio 2007 . Sve je otprilike isto i to bi trebalo da radi . Ja sam Bobanu predložio da prvo ispita štampu pa da je onda publikuje .
2007 ja sam uradio najednostavnije što je moguće uraditi neku elektroniku za merenje ......2007 sam imao i ponudu od Mateljana da ta elektronika bude podrška programu . Na dve štampe postoji sve što je potrebno i to minimalisično ......najkomplikovaniji je deo mikrofonsko predpojačalo jer je ono najvažnije .
Tamo sam koristio Linkvicovu pamet i iskustvo za sam preamp + tehničko rešenje linije koja je vrlo slična B&K .....oni vode 7 žica prema mikrofonu a ja sam 5 .....gde sam korIstio instrumentalne OP , DRV 134 I iNA 217 . Rešenje vrlo elegantno , jednostavno i krajnje profesionalno , radi i danju i noću bez problema .
U zipu koji sam dodao je otprilike to , stim što sam u međuvremenu umesto baterija stavio fiksno napajanje .
U VEZI KALIBRACIJE ......ovde može da piše ko šta hoće i koliko hoće , ali najednostavniji način da se kalibriše jedan sistem je sledeći ......da to funkcioniše potvrdila mi je činjenica da sam taj postupak izložio nekim ljudima iz AR i koji i dan danas mi odbijaju to uraditi jer znaju šta ja tim jednostavnim postupkom dobijam .
DAKLE'M .....na BILO KOJI I BILO KAKAV panel se namontira BILO KOJA I BILO KOJA DVA ZVUČNIKA , od kojih jedan treba da je mid bas i da ide prema dole makar oko 50 hz , dok drugi treba da je visokotonac koji bilo kako treba da stigne do 20000 hz .....UOPŠTE NEMA VEZE MARKA I MODEL .....BILO KOJA DVA NAVEDENA .
Takav panel , recimo 30 x50 cm ili 28x46 ili 24,567x 51,675433 cm , nema veze , se odnese u SPLIT na univerzitet da ga oni snime .....šta je važno ....dve stvari , da se znaju uslovi snimanja , recimo razdaljina mikrofona i DA SE PANEL VRATI VLASNIKU .
Kada u Splitu sa kalibrisanim mikrofonom snime sa 1 metra odziv visokotonca ...taj isti odziv trebaju , tačnije moraju imati svi snimci urađeni sa bilo kojim mikrofonom . Sada se imaju dve stvari , TAČAN odziv po nivou i faza snimljena sa dobrom opremom ......
DRUGI snimak je odziv mid basa sa 1 metra i treći odziv midbasa iz blizine kojim se kompezuju svi padovi elektronike
SA MIKSOM TA TRI ODZIVA se kalibriše i najgora kartica i najgori mikrofon , tj sistem postaje makar po nivou vrlo vrlo tačan .
Princip je vrlo jednostavan , nakon snimka u Splitu i memorisanja PIR fajla , takvo snimanje sa istim panelom na istoj razdaljini se uradi kod svog sistema u svojoj kući ......sva razlika se dovede na minimum i to je to .
SVE ostalo je vrlo vrlo komlikovano .....počev od merenja i kalibrisanja samog mikrofona do merenja i kalibrisanja svakog pojedinačog stepena , ovako se elegantno zaobiću svi ti problemi ......
Neću sada da pričam , ali ja sam vrlo zaiteresovan za jedan takav panel .