Da mislio sam na električnu fazu. Misao sam počeo sa mjerenjeima na umu ali sam se odmah podsjetio da je problem permanentan i na lancu za reprodukciju, a onda idemo dalje pa kažemo da je isti i na opremi za snimanje.
Mene ta misao o fazi muči već dugo. Jasno je da su tu zvučnici najgori igrači po pitanju faze. Međutim pravi konstruktori o tome vode računa ili bar pokušavaju.
Ja na to gledam ovako. Bez obzira di je granica čujnosti prosječnog uha (govorim o osjeltljivosti sluha na fazu), u matematičkom smislu neki "prirodni" zvuk je uvijek smjesa osnovnog tona i više harmonika. Kad taj signal prođe samo kroz elektroniku, nema šanse da se ne raštimaju fazni odnosi između osnovnog tona i harmonika.
Svaki vezni kondezator u nizu će utjecati na fazu. Koliko, to se može analizirati.
Poanta je u tome da matematički na kraju lanca to nije više originalni signal.
Ako zanemarimo utjecaj mikrofona u istom smislu iako je i mic sukrivac u priči, ta fazna odstupanja elektronike u zavisnosti o frekvenciji možemo relativno lako izmjeriti. Nisam još probao (iskreno niti nemam uvjete), ali me jako zanima kako to izgleda.
Inače i ja mislim da je fazna usklađenost izuzetno važna.