Ajde da se vratimo na temu. Vidim da ste se razmazali temu koja bi mogla biti korisna da se nešto nauči.
Mi u firmi koristimo isključivo ALMg3 aluminij i to valjan u TLM Šibenik u obliku raznih profila i cijevi te nešto lima (protukliznog) i nešto običnog lima 2-3mm ali ovaj potonji je premekan za bilo što ozbiljnije.
Ovaj spomenuti legirani sastav je po propisima raznih klasifikacijskih društava za primjenu na brodovima. To znači da ima zadovoljavajuću čvrstoću i otpornost na koroziju u morskim uvjetima. Sve u svemu za robusnu upotrebu na brodovima (Aluminijske ljestve - SIZ, mostići, razne platforme itd)
Ta vrsta se fino obrađuje (buši, tokari, glođe i zavaruje), struktura je dosta homogena i bez pukotina. Međutim za finalnu površinsku obradu ispada malo "grez" odnosno valjda bi bio dobar kad bi ja imao volje i strpljenja šmirglati ga dovoljno dugo odgovarajućim gradacijama šmirgla (Šmirgl ala Edison

)
Inače bilo koje strojno šmirglanje (osim vibracijskog) mislim da napravi više štete nego koristi.
Mislim da postoje i bolje i kvalitetnije vrste legura za ovu našu primjenu tj za postizanje vrhunskog izgleda. Međutim koje su to i di se mogu nabaviti nemam pojma. Trebali bi Šibenčani da malo pronjuškaju što se još može izvući iz TLM-a ako je moguće.
Još jedna vrsta aluminija koja mi se pokazala dobra za primjenu je ona od koje se izrađuju prozori i vrata.
Znači sprijateljiti se s nekim gazdom takve radionice i od njihovih restova, često se može izabrati koji profil . Isti se kod njih može precizno izrezati na mjere koje nam trebaju.
Eto ja toliko, a sad kolege metalurzi neka preuzmu riječ.
