sstrsat je napisao/la:A da se malo stane na loptu pa da se pocetniku ne budi neke virovatno neosnovane nade da ce sa takvim trafima napravit PP pojacalo
Prije nego ca se uopce gredu razmatrat prijenosni odnosi triba malo promjerit fazne stavove tog trafa sa se visi da li je uopce upotribljiv za PP upotribu a najvirovatnije nije.
Tu su siguro primari motani jedan za drugim u istom smjeru (nima razloga da bude drukcije s obzirom na namjenu tih trafa) a gotovo sigurno nima mogucnosti da se pojedine sekcije odvoje i da ih se fazno korektno veze za upotribu u PP trafu.
Tek kad bi se mogla postic fazna korektnost onda bi se moglo razmisljat di spojit anode a di napajanje. Mada se zapravo nima ca previse razmisljat, anode bi u tom slucaju isle na com i na 0,5W a napajanje na 2W ili bi (za vise zavoja) anode isle na com i na 0,25W a napajanje na 1W.
Al cak i kad bi se uspilo doc do spojeva namotaja i vezat ih korektno po fazi, takav trafo bi na iole visim frekvencijama (vec od par kHz-a) imal vrlo lose osobine i vec bi tu negdi pocel gubit ispravno odrzavanje 0 i 180 stupnjeva fazne razlike. Taj trafo siguro nije motan po pravilima o motanju PP trafa a isto tako sigurno nije vodjeno racuna o frekventnom opsegu jer mu je namjera da sluzi u PA razglasnim zvucnicima di je zapravo dosta prenit "telefonski" propusni opsef od nekih 300Hz do 3,5kHz-a
Bolje bi bilo takve savjete ne davat pocetnicima jer svi znamo koliko su razocaranje ili uspjeh na prvoj konstrukciji presudni za dalnji ulazak u sve to
Da, u većini slučajeva nemaju baš neku zavidnu karakteristiku, ali neki su sasvim upotrebljivi.
Namotani su uglavnom na 3 načina:
Trafo A= 1.Kompletan primar sa svim izvodim 2.kompletan sekundar
Trafo B= 1.Kompletan sekundar-a 2.Kompletan primar sa svim izvodima 3.Kompletan sekundar-b, spojen paralelno prvom sekundaru-a
Trafo C= 1.Kompletan sekundar-a 2.Polovica sekundara 3.Kompletan sekundar-b 4.Polovica primara sa izvodima spojena u seriju sa prvom polovicom primara 5.Kompletan sekundar-c (sekundari su bili vezani paralelno)
U sva 3 slučaja je moguće spojiti protufazno pojačalo, ali se ohmski otpori pojedinih dijelova (izabrane polovice preko izvoda) prilično razlikuju.
Trafo tipa A je uglavnom bio namjenjen za ozvučavanje glasa (obavjesti na kolodvorima, firmama, vojarnama itd), i nije baš pogodan za reprodukciju glazbe.
Trafo tipa B je imao manje ohmske razlike (u izabranim polovicama), a bio je namjenjen za škole, restorane, hotele, brodske salone i slične prostore.
Namjena mu je bila prvenstveno za reprodukciju glazbe, i u većini slučajeva je imao frekventni raspon između 50Hz i 10kHz. Koristio sam ih povremeno za mala gitarska pojačala.
Trafo tipa C je bio prilično dobar, a namjena mu je bila daljinsko monitoriranje u studijima, kontrolu emitiranja po objektima odašiljača itd. Zvuk im je bio sasvim korektan (iako vjerojatno nije ima bitno širi frekventni opseg od trafa tipa B, a imamo ih u studiju i dežurani u zgradi SV-1200 odašiljača u Grbama kod Zadra), a svojevremeno sam napravio s takvim parom vrlo pristojno pojačalo sa parom EL84 u triodnom spoju (naravno stereo, sa 2 para

).
Zapravo bi moj savjet bio da se početnik za prvu gradnju upusti u bitno jednostavnije SE-pojačalo, ali uz dobru pomoć i podršku sa strane mogao napraviti i ovako jednostavno PP pojačalo.