harkonen je napisao/la:Što se tiče pojačanje SRPP-a, da, matematika potvrđuje tvoj izračun.
fixxxer je napisao/la:Ipak, ostaje mi otvoreno pitanje drivera i potrebnog pojacanja...
I ca sad, matematika potvrdjuje proracun a vrlo cesto se ustvarnoj realizaciji dobivaju drukciji rezultati?
Mozda je ovo dobra prilika da se neke nedoumice o tim odstupanjima pojacanja kod SRPPa iznesu tako da sirem krugu bude jasnije u cemu je stvar. Nisu formule pogresne, mada ih na netu ima naoko razlicitih, sve su one ustvari derivirane iz ekvivalentnog kruga SRPP stupnja i daju iste rezultate (ako netko nije bas napisal kakvu glupost u formulama, ima virovatno i takvih). Pa kako onda nastaju razlike i da li je tu neka mistika u igri?
Nije, nima tu nikakve mistike nego samo polaska od krivih pretpostavki. Nazalost smo manje vise svi skloni da u cilju cim brzeg racunanja uzmemo za parametre cijevi ono ca obicno pise negdi u pocetku datasheeta. Tamo jesu navedeni gm, mu, Ri ali se najcsce zaboravlja i previdja da su uvik izneseni za jednu specificiranu radnu tocku. A ta radna tocka ne mora uopce bit optimalna za upotribu npr u SRPP spoju koji mora pogonit izlaznu cijev. I sad, potrazi se na grafu neka radna tocka koja nam izgleda odlicna za nasu svrhu i naravno brzinski trcimo vidit koliko ce nas SRPP imat pojacanje. Naravno, u toj brzini se cesto, cesto, precesto zaboravi da su gm, mu, Ri specificirani za neku mozda skroz drugu radnu tocku i naravno da ce rezultat bit pogresan.
Da se gre napravit analiza po onim krivuljama (u malo opsirnijim datashetovima) koje prikazuju ovisnost gm, mu, Ri od pogonskih uvjeta na cijevima vrlo brzo bi se vidilo u cemu je stvar. Nazalost, faktor ljudske linosti nam obicno kaze da ne gubimo vrime sa tim krivuljama i rezultat bude kakav bude.
I sad, ajmo rec da smo se potrudili i za nasu odabranu tocku nasli paranetre iz svih tih krivulja, izracunali i sastavili SRPP. Oce li se iznos izmjerenog pojacanja slagat sa matematikom? Opceniti odgovor je i da i ne. Ovo ne prvo zato ca su krivulje u datasheetovima u neku ruku "srednja vridnost" a drugo zato ca u ovakvoj upotribi (driver za izlaznu cijev) SRPP mora dat dosta velike iznose signala pa je normalno da parametri cijevi imaju poprilicno variranja zavisno od signala.
I ca finalno napravit, da li skroz odbacit matematiku? Ne, ne triba ju odbacit nego iskoristit ka neki pokazatelj koliko maksimalno pojacanje mozemo ocekivat a prihvatit to da odstupanja mogu bit u nekim slucajevima i 3dB (generalno nanize). OK, obicno je to ipak naesto manje odstupanje pa se na bazi tog rezultata moze zakljucit da li je neka cijev upotribljiva pod zahtivima koje smo joj u toj aplikaciji zadali.
Na kraju naravno ostaje mjerenje koje ce nam dat tocan iznos pojacanja.
Mislim da ce nekima ovo poprilicno razjasnit nedoumice oko tih odstupanja stvarnog pojacanja SRPPa od onog izracunatog. Na logicno pitanje, zac su kod npr zajednicke katode ta odstupanja pojacanja manja nego kod SRPPa, dovoljno je pogledat koje su formule duze i di je vise stvari u igri pa ce i varijacije logicno bit vece